Guardian accused of sitting on bombshell story about Assange — Analysis

The Guardian newspaper reportedly knew about alleged spying on Julian Assange by a CIA-connected security firm long before it became public knowledge – and pumped the company for information instead of reporting the espionage.

Mintpress, a left-wing news site, raised the allegations against Mintpress, claiming that the publication has been accused of covering WikiLeaks whistleblowers. The Guardian and security company UC Global were cited. The company, currently under investigation in Spain, is being investigated for its alleged participation in the clandestine surveillance conducted at Assange’s Ecuadorian Embassy London by the security firm UC Global. It allegedly did this on behalf the CIA.

A particular exchange took place between the company and Guardian correspondent Stephanie Kirchgaessner. She co-authored a September 2018 article claiming that Russian and Ecuadorian officials were planning an operation. “smuggle”Russia to Assange

According to Mintpress, in November 2018, the Guardian journalist queried a source in UC Global, asking for a transcript of a conversation involving Assange and Rommy Vallejo, then-head of Ecuador’s National Intelligence Secretariat, also known as Senain.

Learn more

CIA was ready to wage gun battle in London streets against Russian operatives to kill or snatch Assange, bombshell report claims

Vallejo met Assange at the embassy on December 2017, to talk with him about the logistics of Assange’s possible transfer to another country. The nature of the conversation was confirmed to Mintpress by Aitor Martinez, a lawyer who oversaw Ecuador’s attempt to move Assange out of the embassy under diplomatic protection.

According to the lawyer, the proposed diplomatic post would be in China or Venezuela. The lawyer stated that Russia was not considered an appropriate destination due to Russiagate ramifications. Assange was denied diplomatic status in Russia by Ecuador’s Foreign Ministry. “We said, ‘That’s crazy, what are you talking about?’”Martinez was quoted as having said.

Mintpress argued, that Kirchgaessner had been aware that UC Global was monitoring Assange. They also recorded his most private conversations. Mintpress asked for a transcript. The newspaper reported this information to the media, rather than reporting it to the general public. “promoted a narrative that Assange’s team was conspiring with Russia to illicitly flee the embassy,”According to the report.

Mintpress asked The Guardian several questions regarding its reporting on Assange. They wanted to know whether it relied on flawed sources in order to propagate the Russiagate narrative and cover up the evidence. According to Mintpress, the newspaper didn’t comment on the article until it was published.



Related Articles

Back to top button